מיתוג עסקי: מה זה כולל וכמה זה חשוב?


עיצוב לוגו / יום ראשון, ספטמבר 22nd, 2019

הייתי בן 12 כשכתבתי בפרופיל האייסיקיו שלי: "*השם שלי*, זה לא שם זה מותג :)". בזמנו, זה נשמע לי מגניב, חדשני וגרם לי להרגיש קצת מיוחד, למרות שלא באמת ידעתי מה זה מותג. כשהתבגרתי, למדתי כי מיתוג הוא לא משהו שקורה דרך סלוגן מתוחכם ופלצני, אלא תהליך חשוב שצריך לעבור כמעט כל עסק, לא משנה באיזה תחום.

בכתבה זו ננסה לעשות לכם קצת סדר בראש בכל מה שנוגע למיתוג העסק שלכם והחשיבות בתהליך המיתוג.

בחירת לוגו

מה זה "מותג"?

כשאנחנו חושבים על מותגים מצליחים, בדרך כלל השמות הראשונים שעולים לנו לראש הם לוגואים של מותגי ענק כמו "נייקי", "מקדונלדס" או "פייסבוק". עם זאת, חשוב להבין שלוגו הוא רק חלק קטן מתהליך המיתוג, ושהמותגים הללו כוללים בתוכם הרבה יותר מחוויה ויזואלית.
תהליך מיתוג עסקי הוא עיצוב התפיסה הרעיונית והרגשית של הצרכן בהקשר לאובייקט, ארגון או רעיון, ויש בו מרכיבים פסיכולוגיים, יחצ"ניים ואסטרטגיים רבים. תהליך המיתוג מורכב משיטות שיווק ופרסום המסייעות לבדל את המוצר או החברה מהמתחרים שלה, ובכך ליצור רושם מתמשך וחיובי במוחו של הצרכן.

מיתוג עסקי הוא יצירת תו תקן עבור העסק או המוצר המאפשר לו להתבלט וליצור רושם חיובי לאורך זמן. תהליך המיתוג הוא תהליך מחושב היטב המפרט באופן אסטרטגי את המהלכים והפרסומים שיעצבו את המותג במוחם של הצרכנים.

לפני שמתחילים בתהליך מיתוג עסקי חשוב לעשות מחקר מעמיק על מהות העסק:

הסיפור האישי מאחורי העסק קצת על ההיסטוריה והרקע שקדם להקמת העסק, הקשיים והסיכונים שליוו אותו, ועל האדם או הקבוצה שהקימה אותו.

אנשים מתחברים לסיפורים שיכולים לגעת בהם, והדרך לכל אדם עוברת בסיפור טוב ואמיתי. איש השיווק ידאג לשאול את בעל העסק שאלות מכווינות ונכונות שיעזרו לו לבנות את הסיפור הייחודי של העסק.

יתרונות העסק על פני המתחרים– מה מייחד את העסק? למה הוא יותר טוב מעסקים אחרים שדומים לו?
כדי להתבלט מעל המתחרים צריך להדגיש את היתרונות ולטשטש את החסרונות.

מטרות וחזון למה נפתח העסק? איך בעל העסק רואה את העסק פותר את הבעיות המעסיקות את קהל היעד שלו? מה מטרות העסק לשנה, 5 שנים, 10 שנים הקרובות? איך העסק יכול לשנות את פני התחום בו הוא עוסק?

אוקיי, אנחנו יודעים מה זה מיתוג עסקי. מה עושים עכשיו?

כפי שכבר הבנתם, תהליך מיתוג עסקי הוא תהליך לא פשוט לאף עסק. הוא דורש הבנה מעמיקה של העסק, קהל היעד שלו והמסרים שנרצה להבין. לכן האופציה הכי טובה היא לתת את המושכות לאנשים שיודעים לעשות את זה בצורה הטובה ביותר.

עד לפני כמה שנים מיתוג עסקי ויצירת לוגו לעסק היו שירותים השמורים רק לבעלי עסק שהיה להם את היכולת להשקיע ממון רב בכך, לכן הרבה עסקים קטנים ובינוניים זנחו את עניין המיתוג העסקי, או שכרו את שירותיהם של מעצבים לא מקצועיים וצעירים.

המעצבים הגרפיים של המיזם האינטרנט Interload מגיעים עם שנים של ניסיון במיתוג עסקי ועיצוב לוגו, ומציעים את שירותיהם במחיר שווה לכל נפש. בעזרת מודל השיווקי הייחודי של Interload, ניתן לקבל שירותי עיצוב מקצועיים במחירים אטרקטיביים שלא תמצאו בשום מקום אחר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *